11 december 2025

Topplista november – SVT, TV4 och YouTube stabila topp tre

I videotopplistan för november behåller mediebolagen sina placeringar från oktober. SVT, TV4 och YouTube ligger kvar som topp tre, följt av Warner Bros. Discovery och Viaplay. De flesta aktörer visar en ökad publik, med undantag för YouTube, Meta och Snapchat. Siffrorna avser tv- och streamingtittande i svenska hem. 

Vi har nu även data att jämföra med från november förra året. Den jämförelsen visar både uppgångar och nedgångar i tittandet,

I åldersgruppen 50–59 år ser topplistan något annorlunda ut jämfört med yngre målgrupper. Här hamnar YouTube och Meta längre ner, medan Warner Bros. Discovery och Viaplay klättrar upp.

Generellt har kvinnor i målgruppen högre veckoräckvidder än män. Den största skillnaden ser vi hos Meta, där 50 procent av kvinnorna tittar varje vecka, jämfört med 36 procent av männen. Även Schibsted och TikTok har betydligt högre räckvidd bland kvinnor.

MMS mäter all videokonsumtion som sker i svenska hem, inte utanför hemmet, och publicerar en topplista varje månad.

Video In Home-mätningen baseras på data från panelhushållens router och People Meter-mätare, vilket ger en heltäckande bild av hur video konsumeras i hemmet. Den inkluderar både linjära tv-sändningar och streamad video via TV-apparater, mobiltelefoner, surfplattor och datorer. MMS tittarpanel omfattar 3000 svenska hushåll. 

Visa alla nyheter