Topplista juni VIH – lägre räckvidder för de flesta bolagen

Juni månads Video In Home-mätning från MMS visar att de flesta aktörer tappade i räckvidd jämfört med maj. SVT behåller ohotat förstaplatsen, trots ett visst tapp sedan föregående månad. YouTube klättrar till andra plats och passerar TV4, som nu ligger trea. 

Meta går från sjätte till fjärde plats och passerar både Viaplay och Warner Bros. Discovery. WBD går i sin tur återigen om Viaplay, även om båda minskat i räckvidd – där Viaplay tappat mer.

Tittarbeteendet skiljer sig mellan unga åldersgrupper

Bland barn 3–11 år är SVT tydligt störst, följt av YouTube och Netflix. TikTok, Snapchat och Meta har låg räckvidd i denna unga målgrupp, Snapchat och Meta hamnar till och med utanför topp 10. Det står i kontrast till målgruppen 12–19 år, där dessa plattformar har ett betydligt större genomslag.

Juni 2025

Källa: MMS Streamingmeter 2025, räckviddskriterium minst 1 sammanhängande minut, MMS-månad, dvs hela kalenderveckor. 

MMS mäter allt tittande på video i de svenska hemmen och topplistan publiceras varje månad.

Video In Home-mätningen bygger på data från panelhushållens router och People Meter-mätaren och ger en heltäckande bild av videokonsumtionen i svenska hushåll. Linjära sändningar och streamad konsumtion via TV:n, streaming på mobiler, surfplattor och datorer ingår. MMS tittarpanel består av 3000 hushåll.  

Visa alla nyheter