
MMS har utvecklat det som vi tidigare kallade för Streamingtopplistan, eftersom vi nu mäter all videokonsumtion i hemmet. Förutom tittande via TV-skärmar (både linjära sändningar och streamad konsumtion) inkluderas även video på mobiler, surfplattor och datorer.*"Det är med stor glädje […]
Nu lanseras Video In Home – Sveriges första mätning som fångar upp allt videotittande i hemmet, oavsett om det sker på mobilen, surfplattan eller tv-skärmen.Med den här nya mätningen kan vi för första gången jämföra olika videotjänsters faktiska andel av tittartiden, oavsett om det […]
Marknaden för video blir alltmer komplex, olika mediebolag erbjuder sitt videoinnehåll på en mängd plattformar och med olika tekniska lösningar. Denna utveckling har pågått under en längre tid och har accelererat de senaste åren. Därför måste vi på MMS säkerställa att vi även i […]
Februari visade på ett starkt streamingtittande, där majoriteten av aktörerna ökade sin veckoräckvidd jämfört med samma månad förra året. SVT behöll förstaplatsen och nådde 3,7 miljoner tittare, vilket är en ökning med 11% jämfört med februari 2024.TV4 låg kvar på andraplatsen […]
Januari inledde 2025 med fortsatt starkt streamingtittande. Jämfört med december ser vi några mindre förändringar i topplistan, men även vissa tydliga skiften.SVT toppar listan, och även om räckvidden minskat sedan december 2024 når SVT en räckvidd med 3,48 miljoner tittare per vecka, […]
MMS (Mediamätning i Skandinavien) har tillsammans med andra ledande europeiska branschorganisationer, medieägare och researchföretag, gått ihop för att bilda ”Audience Measurement Coalition” (AMC). AMC lanseras för att främja oberoende, transparenta och rättvisa mediemätningar i […]
December avslutade året med ökande tittarsiffror för de flesta streamingtjänster. SVT befäster sin förstaplats med en veckoräckvidd på 4,1 miljoner, den högsta under hela året. Netflix tar andraplatsen och går förbi TV4, som landar på tredje plats efter en minskning i tittandet […]
Kalle Anka och hans vänner fortsätter att ha en stor betydelse i den svenska jultraditionen. I år hade programmet en TV-publik på 3 089 000, vilket befäster dess plats som ett av årets mest sedda program.ÅrGenomsnittligt antal tittare20243 089 00020232 907 00020223 411 00020213 760 00020204 […]
Det första avsnittet av årets julkalender, ”Snödrömmar”, hade den högsta tittarsiffran för årets säsong hittills, med en total räckvidd på 2 671 000 tittare som såg programmet antingen på TV eller på SVT Play.Jämfört med förra året ser vi en fortsatt förskjutning mot digital […]
November månads streamingtopplista visar en stabil utveckling utan stora förändringar från föregående månad.SVT behåller förstaplatsen och har ökat sin räckvidd med 448 000 tittare, vilket ger en veckoräckvidd på nästan 3,5 miljoner. Denna ökning gör att SVT nu drar ifrån TV4, som […]