Google Visualization API Sample

 

MMS mäter och analyserar konsumtion av TV och rörlig bild. Sedan 1993 genomför vi statistiskt säkerställda mätningar av TV-tittandet i Sverige med hjälp av en panel med 1200 rapporterande hushåll.

995122-socrates-and-apollo500

Inbjudan till MMS Akademi

MMS Akademi hålls onsdagen den 12 oktober på Kungliga Myntkabinettet, Slottsbacken 6 i Stockholm och vänder sig till dig som vill ha en grundkurs i TV-mätning. Läs mer

En av tre har Netflix

Över fyra miljoner svenskar abonnerar på en betaltjänst för onlinevideo. En tredjedel av Sveriges befolkning 9-99 år har tillgång till film- och TV-tjänsten Netflix i sina hem. Därmed befäster Netflix sin position som den dominerande betaltjänsten för onlinevideo på den svenska marknaden.

Tittandet ökade under augusti

Både TV och onlinevideo nådde fler tittare under augusti 2016 än under augusti 2015. Sändningarna från OS bidrog till publiktillströmningen. Det framgår av MMS månadsrapport för augusti.

HotTop TV3 Aug Veckotopplista
# TV(OV Tusental)
# TV(KO Tusental) Webb-TV(KO Tusental)
1 --------------- ------
1 --------------- ------ --------------- ------
2 --------------- ------
2 --------------- ------ --------------- ------
3 --------------- ------
3 --------------- ------ --------------- ------
4 --------------- ------
4 --------------- ------ --------------- ------
5 --------------- ------
5 --------------- ------ --------------- ------
6 --------------- ------
6 --------------- ------ --------------- ------
7 --------------- ------
7 --------------- ------ --------------- ------
8 --------------- ------
8 --------------- ------ --------------- ------
9 --------------- ------
9 --------------- ------ --------------- ------
10 --------------- ------
10 --------------- ------ --------------- ------
Till HotTop TV Till HotTop Webb