Google Visualization API Sample

 

MMS mäter och analyserar konsumtion av TV och rörlig bild. Sedan 1993 genomför vi statistiskt säkerställda mätningar av TV-tittandet i Sverige med hjälp av en panel med 1200 rapporterande hushåll.

Första valutan för onlinevideo med målgrupper nu på plats

Från och med årsskiftet redovisar MMS reklamkontakter för onlinevideo i målgrupper. Det är första steget av flera under 2017 i utvecklingen mot en heltäckande mätning av tittandet på all rörlig bild. Sverige blir därmed den första marknaden i världen där valutan för onlinevideo mäts i målgrupper. Läs mer

Aftonbladets program och klipp i onlinevideovalutan

Hösten 2015 började MMS mäta Aftonbladets reklam i onlinevideovalutan. Därmed blev Aftonbladet det första mediehus utan linjär TV-kanal i världen, som ingår i en onlinevideovaluta. Från och med januari 2017 rapporterar MMS även tittandet på program och klipp från Aftonbladet.

HotTop TV3 Aug Veckotopplista
# TV(OV Tusental)
# TV(KO Tusental) Webb-TV(KO Tusental)
1 --------------- ------
1 --------------- ------ --------------- ------
2 --------------- ------
2 --------------- ------ --------------- ------
3 --------------- ------
3 --------------- ------ --------------- ------
4 --------------- ------
4 --------------- ------ --------------- ------
5 --------------- ------
5 --------------- ------ --------------- ------
6 --------------- ------
6 --------------- ------ --------------- ------
7 --------------- ------
7 --------------- ------ --------------- ------
8 --------------- ------
8 --------------- ------ --------------- ------
9 --------------- ------
9 --------------- ------ --------------- ------
10 --------------- ------
10 --------------- ------ --------------- ------
Till HotTop TV Till HotTop Webb