Google Visualization API Sample

Undersökningar och rapporter

TV

MMS publicerar vecko-, månads- och årsapporter för TV-tittandet. Rapporterna redovisar svenska befolkningens tittarvanor och ger oss information om vilka kanaler och program som har haft flest tittare. Se rapporterna här.

MMS Basundersökning kartlägger de svenska TV-hushållen och utgör grunden för rekrytering av panelhushåll. Basundersökningen skickas ut till MMS kunder.

Kanalpenetrationsrapporten fastställer varje TV-kanals medvetna penetration. Se rapporterna här.

Onlinevideo

MMS publicerar månads- och årsrapporter för online-tittandet. Rapporterna redovisar tittandet på totalnivå och titelnivå utifrån måtten spenderad tid, startade strömmar samt onlinerating. Se rapporterna här.

Rörliga bilder

Konsumtion av rörliga bilder sker inte längre enbart på den stora TV-apparaten i vardagsrummet. Idag kan vi se hur nya plattformar fyller nya behov och tar över en växande del av konsumtionen. Detta ställer nya krav på alla som på något sätt arbetar med TV och annan rörlig bild. MMS undersökning Rörliga Bilder, som görs två gånger per år och går att köpa, har syftet att skapa förståelse för hur och varför rörliga bilder konsumeras på olika plattformar.