Google Visualization API Sample

Nyheter

MMS på Egta i Warszawa

Vid den internationella TV-branschorganisationen Egtas konferens i Warszawa i förra veckan presenterades MMS Onlinechef Martin Hehrne status för onlinemätningar på den svenska marknaden. ”Vi ligger i täten”.

Warszawas kultur- och vetenskapspalats i snöglopp.

Warszawas kultur- och vetenskapspalats. Foto Martin Hehrne

MMS deltog i Egtas Researchmöte i Warszawa 29-30 januari. Egta är den europeiska intresseorganisationen för kommersiella TV-hus, där från Sverige TV4, MTG och SBS Discovery är medlemmar. Totalt deltog ett drygt hundratal research- och marknadsansvarig från nästan 40 olika marknader.

MMS presenterade genom Martin Hehrne, chef online, status för onlinemätningarna på den svenska marknaden och framtid planer för mätning av rörlig bild. Vidare handlade presentation om utmaningen i att få ihop de två världarna TV och webb-TV/online video som baseras på två helt olika affärsmodeller.

–         Ur ett europeiskt perspektiv så kan vi konstatera att vi i Sverige ligger i täten när det gäller att mäta konsumtion på andra plattformar än den traditionella TV-apparaten, där vi bland annat är de enda landet i Europa som exempelvis mäter konsumtion via appar i Smartphone och tablets, säger Martin Hehrne.

Posted in: Kundinformation, Nyheter

Leave a Comment (0) →