Google Visualization API Sample

Nyheter

Hedenhös slår rekord även på nätet

Även på nätet överträffar tittandet på årets julkalender Barna Hedenhös uppfinner julen fjolårets succéjulkalender –  med 81 procent.

Tittandet på premiären av årets julkalender slog fjolårets rekord även för webbtittandet. Antalet startade strömmar från det första avsnittet uppgick till 615 000, vilket är en ökning med 49 procent jämfört med första avsnittet av fjolårets julkalender Mysteriet på Greveholm.

hedenhosraketliten

Foto: Johan Paulin SVT

Webbpubliken* för första avsnittet av Barna Hedenhös uppfinner julen uppgick till 426 000, vilket är en ökning med 81 procent jämfört med webbpubliken för första avsnittet av fjolårets julkalender.

– Vi har tidigare år sett att tittandet ökat avsnitt för avsnitt med toppnotering för sista avsnittet. Detta ger en fingervisning om att vi troligen kommer se ett nytt rekord i år som ligger långt över tidigare rekord, säger Martin Hehrne, chef Online på MMS.

På traditionellt distribuerad TV sågs första avsnittet av i genomsnitt 2 941 000 personer, vilket är en ökning med 10 procent jämfört med första avsnittet av förra årets julkalender.

Samtliga mått ovan gäller det sammanräknade tittandet under dagen för sändning/publicering och följande sju dagar, (KO 8).

För frågor kontakta: Martin Hehrne, chef Online på MMS

* Webbpublik är det genomsnittliga tittandet (dvs. öppna webbspelare eller appar) under hela programmets längd. Ackumulerat webbpublik och antal starter under en åttadagarsperiod (publiceringsdagen + 7 dagar). Notera att starter är ett bruttomått. Mer om MMS mått finns på www.mms.se

Posted in: Nyheter, Pressmeddelanden

Leave a Comment (0) →