Google Visualization API Sample

Nyheter

Kvällspress och TV slåss om playtittarna

Aftonbladet TV har fler tittare per dygn än SVT Play. Expressen TV och TV4 Play gör upp om tredjeplatsen. Men ingen av playtjänsterna kan idag utmana YouTube på positionen som den mest besökta sajten för rörlig bild. Det framgår av MMS Trend & Tema 2013 kvartal 2.

Under andra kvartalet 2013 tittade 8 procent av befolkningen i åldersspannet 16-99 år på Aftonbladet TV under ett genomsnittligt dygn. 7 procent i samma åldersgrupp tittade dagligen på SVT Play.

Även på tredjeplatsen står kampen om playtittarna mellan två aktörer med rötter i kvällspress och TV. TV4 Play och Expressen TV har båda en daglig räckvidd på strax under 3 procent, bland 16-99 åringarna.

Men den sajt som flest använder för att se rörlig bild på är fortfarande YouTube, med en daglig räckvidd på 24 procent bland 16-99-åringarna.

Det framgår av rapporten MMS Trend & Tema 2013 kvartal 2, som publiceras i dagarna.

 

För frågor kontakta:
Björn Englund, projektledare MMS.
08-736 10 26
bjorn.englund@mms.se

Posted in: Nyheter, Pressmeddelanden

Leave a Comment (0) →